Kaip reikšti emocijas

Jausmai ir emocijos liejasi

 

 

 

 

Kuo skiriasi jausmai ir emocijos.

 

Jausmai – dažnai ilgalaikiai, giluminiai mūsų išgyvenimai, kurie susiję su mūsų santykiu su žmonėmis, daiktais, reiškiniais, su savimi. Jie nesikeičia ir yra gana pastovūs. Pavyzdžiui, mes mylime savo tėvus, vaikus nors ir supykstame, priekaištaujame jiems.

Emocijos – tai trumpalaikės, dažnai nesąmoningos reakcijos į situaciją. Šie išgyvenimai dažnai priklauso nuo mūsų poreikių – kai poreikiai tenkinami – mes išgyvename malonias emocijas, kai ne – šėlstame. Pavyzdžiui, tikime, kad viskas bus gerai – jaučiamės optimistai, nors kai nuleidžia padangą – supykstame, nusiviliame.

 

Kas iš to?

 

Kai aš suvokiau jausmų ir emocijų skirtumą, atsirado daugiau pasitikėjimo ir ramybės gyvenime. Pavyzdžiui, kai priekaištauju vyrui dėl nepadarytų darbų, kai supykstu dėl netvarkos ar kitų kasdienių dalykų, žinau, kad tai tik trumpalaikė emocija. Tai šaukia mano nepatenkinti poreikiai, mano lūkesčiai, mano egoizmas. Su kitu žmogumi, tai neturi nieko bendra. O jausmai tam žmogui/ reiškiniui niekur nedingo, jie yra, kaip buvę.

Atpažinimas, suvokimas viduje sukuria ramybę ir pasidaro maloniai šilta.

 

Kad atpažintume – įvardinkime jausmus ir emocijas

 

Emocijų priskaičiuojama apie 60, iš jų geriausiai atpažįstamos, galima sakyti, populiariausios yra 9: pyktis, džiaugsmas, liūdesys, nerimas, baimė, pavydas, neapykanta, meilė, pasibjaurėjimas, pasitenkinimas, susidomėjimas, nuostaba, smalsumas, viltis, neviltis, susierzinimas, nekantravimas, ilgesys, susižavėjimas, kaltė, gėda, įsiūtis, panika, panieka,  pasišlykštėjimas, abejingumas, ramybė, atvirumas, pasitikėjimas savimi, pasitikėjimas kitais, nepasitikėjimas savimi, nepasitikėjimas kitais, pagarba, entuziazmas, išdidumas, nuoskauda, beviltiškumas, skausmas, susirūpinimas, susitaikymas, pilnatvė, palaima, palengvėjimas, mėgavimasis, šokas, rūpestis, stresas, saugumas, atsipalaidavimas, įniršis, ramybė, neapykanta, nuovargis, vienišumas.

Daugiau apie emocijas skaitykite.

 

Nuo ko pradėti, kaip suvaldyti emocijų chaosą

 

  • Įvardinkite kylančias emocijas: aš liūdžiu; kodėl taip jaučiuosi, ko noriu? Kuo greičiau išsiaiškinsite, kodėl jūsų nuotaika bloga, tuo greičiau iškopsite iš tos jausmų prarajos.
  • Pakalbėkite apie kylančias emocijas su savimi ar su kitu, ypač veiksminga yra rašymo technika – tai nuramina ir įtampa atslūgsta, tik nekaltinkite kito dėl to ką jaučiate. Jausmai yra neatsiejama mūsų dalis.
  • Atkreipkite dėmesį į savo poreikius ir ieškokite, kaip juos patenkinti. Jei aš pavargau ir noriu pailsėti – apie tai pasakau (namie, darbe) ir einu ilsėtis, bet jei užgniaužiu savo jausmą, neleidžiu sau, tai anksčiau ar vėliau įsisiaus nevaldoma audra.
  • Jei esate apimti jausmų chaoso, gali būti jūs užgniaužiate jausmus ir sau nepripažįstate, ką jaučiate iš tikrųjų. Pasakykite sau, kad turite teisę pykti, pavydėti ir tt. Aš galiu būti : piktas, pavydus, garbėtroška, godus, ir pan. Tik atpažinus, galėsite ką nors daryti, jei tik norėsite.
  • Fizinė veikla ir grynas oras labai padeda išsivalyti nuo įtampos ir emocijų sąmyšio. Jaučiate, kad tuoj pratrūksite – eikite pabėgioti, paboksuoti ar pašokti. Neišreikštos emocijos nusėda mūsų kūne, todėl kūno išjudinimas padeda paleisti ir emocijas, ypač, kai sąmoningai to siekiate.

 

 

Taip, mes pratrūkstame ir vėl mokomės iš naujo.

 

Atskiriant savo jausmus nuo trumpalaikių emocinių išgyvenimų įgauname stabilumo ir pasitikėjimo, suvokimo – VISKAS GERAI. Atsiranda tarsi pagrindas po kojomis, net jei ir audra praūžė ir išsiūbuotas laivas. Kai suvokiame savo tikruosius jausmus nekyla noras skirtis kas mėnesį, slėptis, ieškoti priešų, pulti, nes suvoki, tai – tavo dalis, tai šėlsta tavo momentinės reakcijos, kurios tuoj pasikeis. Kur nuo savęs pabėgsi?

 

Jausmai tarsi krantas, kuris visada šalia.

 

Rekomenduoju emocijas ir įtampas iškratyti su būgnais. Let’s get wild!