Laisvę emocijoms

Emocijos laisvėja su būgnais

 

 

 

 

Tas kuris pažįsta savo emocijas – gali jas valdyti, tas kuris nepažįsta, yra visiškai nuo jų priklausomas.

 

Ką jauti? Ar įvardini savo emocijas? Moki  jas atpažinti? Ar išreiški tai, ką jauti?

EMOCIJOS – tai jausmai, kilę iš tam tikros situacijos, kai situacija pasikeičia ir emocija pasikeičia. Tai mūsų reakcijos, dažnai stiprios ir staigios, nesąmoningos, automatiškos, iš įpročio ar išmoktos iš aplinkos.

Emocijos yra mūsų dalis ir mes turime  teisę, jausti, tai ką jaučiame. Kita vertus –  ar išreiškiame adekvačiai, ką jaučiame? Ar pratrūkstame nevaldomai? Pastebėjote, emocijų audra gali kilti dėl neišplauto puodelio ar ne vietoje padėto megztinio. Jos ieško būdų prasiveržti ir būtinai, pačiu nepalankiausiu momentu, dažnai visai nesusijusioje situacijoje.

Ar tai jums tinką? O gal norite išmokti tvarkytis su savo emocijomis?

Emocijų pažinimas ir yra pirmas žingsnis norint jas valdyti. Valdyti, reiškia suprasti, ką jaučiu ir tinkamai reikšti, jaustis laisvai ir gyvibingai. Ir pradėti galite nuo žodyno, taip, nuo įvardijimo.

 

Pratimas

Išvardinkite, kokias emocijas žinote?

 

Žinia – Jūs dažniausiai tik šias 6 – 8 emocijas ir atpažįstate, tik jas ir įvardijate. Nustebsite, tačiau yra apie 60 skirtingų emocijų įvardijimų. Tai reiškia, kad apie 90% jūs, kaip ir daugelis mūsų neatpažįstate. O įvardindami jausmus juos geriau pažinsime. Pradžioje susipažinkite, kokios yra emocijos, kad galėtumėte jas įvardinti.

Daugiau apie jausmus ir emocijas skaitykite.

 

Laisvę emocijoms

 

Emocijos – tai tam tikra vidinė energija, kurią būtina išreikšti. Kai jų nereiškiame – formuojasi blokai, užspaudimai, kurie perauga į kūno skaudulius ir rimtus negalavimus.

Pastebėjote, kai supykstate, užverda kraujas, norisi trenkti, rėkti, karštis užlieja – jaučiate tarsi energijos antplūdį. Taip, tai labai galinga energija, kurią būtina išleisti, nes ilgainiui sprogsite, o ir jūsų kūnas ims byrėti.

 

Ką daryti, kai pyksti ?

 

  1. VEIKTI – imtis fizinio veiksmo: tvarkykitės namus, kalkite, perstumdykite baldus, patrepsėkite, paboksuokite pagalvę,  galų gale sugniaužkite kumščius. Tai ta emocija, kurią būtina išreikšti kokiu nors veiksmu, kad agresijos energija išeitų ir negriautų mūsų kepenų ar tulžies.
  2. ĮVARDINTI – tinka visoms emocijoms reikšti –  pasakyti: aš pykstu, aš tuoj sprogsiu, aš nerimauju, jaučiuosi nesaugi, bijau …. pamatysite, sprogimo, kaltinimų, priekaištų tirados nebus, atvirkščiai, palengvės.

 

Kai išmokstame pastebėti, ką jaučiame, kai įvardiname – mes susivokiame ir emocijos išsilaisvina, nuslūgsta įtampa ir atsiranda daugiau erdvės veikti, bendrauti. Savistaba padeda iškopti iš emocinio chaoso. Todėl dažniau paklauskite savęs: KĄ AŠ JAUČIU DABAR? Jau vien analizuodami emocijas keičiamės.

Jei neturime kontakto su savo emocijomis, paprastai neturime kontakto su savo energijos šaltiniu. Kai jaučiame savo emocijas ir reiškiame jas – susijungiame su savo energijos šaltiniu, atgyjame.

 

Pratimas 4 žingsniai išreikšti, ką jauti

 

1. Klauskite savęs – ką aš dabar jaučiu?

Prieš tai susipažinkite, kokios yra emocijos, kad galėtumėte jas įvardinti. Svarbiausia – KĄ ir tai įsivardinti – taip atsiskiri nuo emocijos ir ją stebi, ji tarsi paklūsta. Galima pagalvoti, kad emocijos tik ir laukia, kad jas atpažintume, įvardintume ir leistume pasireikšti. Tada atgyjame, prisipildome.

2. Dar geriau, kai tu kitam išreiški – aš jaučiuosi įskaudinta…. Pirmiausia, tu nekaltini kito, o kalbi apie save, apie savo jausmus. Tad konflikto jau nėra. Antra, kitas tave geriau supras. Trečia, tai tikras atviras nuoširdus bendravimas, kuris augina santykius.

3. Išreikšite ir kūno judesiu – ką jaučiu, ką noriu padaryti – ir atlikite tai. Nerimauju – barbenu pirštais į stalą, einu pabėgioti…

4. Jei emocijas įsivardinate sau – įsiklausykite į kūną  ir pajuskite, kurioje vietoje ta emocija rezonuoja, pamasažuokite tą vietą, pašildykite ar pašaldykite, iškvėpuokite tą emociją – ji praeis.

 

Aš turiu teisę pykti!

 

” Aš turiu teisę pykti!” – išrėkė dešimtmetė, ir man tai taip patiko.

Taip, tu tikrai turi teisę pykti ir išsakyti, ką jauti. Ir ta aiški suvokta ir išreikšta emocija su šūksniu ir išsiliejo ir nieko nesužalojo. Mes turime visus jausmus ir leiskime juos jausti, mokykimės sąmoningai juos reikšti.

 

Treniruokite įprotį bėgant dienai suvokti savo jausmus, nuskenuoti savijautą, įvardinti dirgiklį, iš kur jis kyla ir imtis sprendimo, kuris padės grįžti į komforto būseną.